Hlavní kategorie: Analýzy
06. 01. 2010 | Redakce Netshopper

E-shopy v roce 2009: jaké měly obraty?

Žádná sláva, ale bude lépe – to je ve zkratce shrnutí výsledků loňské e-komerční sezóny ze zámoří.

E-shopy v roce 2009: jaké měly obraty?

E-shopy poprvé v historii poklesly

 

Dle výzkumů magazínu emarketerU.S. Census Bureau (americký statistický úřad) poprvé v historii Internetu poklesly prodeje v tomto prostředí, a to o 0,6% meziročně. Zatímco v roce 2008 se v USA utržilo na Internetu 132,3 miliard dolarů, loni to bylo 131,4 miliard. Tato částka je mírně horší než dříve odhadovaná, a i zde došlo k opakovaným revizím směrem dolů. Pokles je ale nutné vnímat v kontextu celé ekonomiky – e-komerci se dařilo významně lépe než celkovému maloobchodu, který poklesl o několik procent.

 

Dobrou zprávou ale je, že se výkon e-komerce v průběhu loňského roku postupně zlepšoval. Zatímco v prvních dvou čtvrtletích zaznamenávala pokles proti předchozímu roku o 5, respektive 5,8%, třetí čtvrtletí zaznamenalo meziroční vzestup o 2,1% a poslední už o celých 5%. (Nezapomeňme ale na to, že krize, na rozdíl od ČR, už naplno vypukla v 3. čtvrtletí roku 2008 a že tedy se jedná o vzestup ze špatných čísel).

 

Odhady pro internetové prodeje v roce 2010

 

Pro letošní rok se odhaduje celková výše tržeb na americkém Internetu na 141,3 miliardy, tedy pěkný 7,5% nárůst proti loňsku, a pro další roky se počítá dokonce s růstem nad deset procent. Znamená to ale, že už můžeme definitivně zapomenout na zlaté časy před rokem 2008, kdy e-komerce rostla rok co rok o více než dvacet procent – dá se říci, že nyní budeme nesmírně vděční i za ten desetiprocentní nárůst.

 

Český Internet bohužel žádná podobná data nenabízí, a musíme se tedy spolehnout na odhady zprávy z jednotlivých e-shopů. Z těch vyplývá, že u nás e-komerce i v loňském roce rostla, a to v rozmezí 5-10%; to je samozřejmě podstatně méně než růst 30-40% ročně v předkrizových letech. Nezapomeňme ale na to, že trh není v žádném ohledu nasycen (přibývají jak internetoví uživatelé, tak e-shopy), a že tedy několikaprocentní růst není žádnou slávou. Netshopper se navíc domnívá, že zatímco se americký e-komerční trh už letos ode dna jednoznačně odrazí, český má před sebou další těžký a možná i stagnační rok.

Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání