Hlavní kategorie: Homepage
13. 03. 2013 | Redakce Netshopper

Digitální peněženky – nebo jenom mobilní?

Cest ke snadnému placení se hledá mnoho, ale to pravé asi stále není nalezeno.

Digitální peněženky – nebo jenom mobilní?

 

Je cestou platební agregátor jako je například PayPal (či u nás PayU)? Je správnou cestou „mobil jako peněženka“, tedy situace, kdy je účet vázán hodně na konkrétní zařízení, případně i jeho výrobce (takto by to chtěl zřejmě Apple)? Je cestou vazba na globálního giganta, kde má každý stejně svůj nějaký účet, tedy například volba Google Wallet? Je cestou nějaké řešení od vaší banky (nejrůznější formy online bankingu) nebo od kartářské společnosti (například V.me od VISA)?

 

Správnou odpověď nikdo nedá – neexistuje. Některé služby už dnes jednoznačně uspěly: PayPal je například v USA pro čtvrtinu všech uživatelů Internetu primární platební metodou. Google je mladší, ale už se také může pochlubit pár desítkami miliónů uživatelů Google Walletu. Jednoznačně úspěšné jsou i „appstory“ (Apple, Android), kde desítky miliónů lidí nakupují přes mobil obsah do něj – bohužel ale zatím nic více.


Na druhé straně bankovní řešení se za příliš úspěšná nedají označit, a právě tak neudělaly díru do světa řešení od společností pro platební karty.

 

Dá se říci, že se momentálně nacházíme v jakémsi přechodném stavu, v situaci meteorologicky vyjádřenou jako „hustá mlha, viditelnost minimální“. Nejasno totiž způsobily chytré mobily, které vedle dlouhodobě se prosazujícího osobního počítače coby platebního terminálu uvedly do světa jednak ony „appstory“ s vůbec nejjednodušší platbou (klik+univerzální heslo a je to), jednak otevírají možnost skutečně mobilního placení, tedy „ať jsem kde jsem, ať platím co platím a kde platím, platím mobilem“.


Tedy to, co už dnes se projevuje například v možnosti koupě jízdenky do MHD (i jinam) přes SMS, v možnosti zaplatit parkování mobilem, a v blízké budoucnosti se rýsuje platba přes NFC čipy i například v supermarketu.  Všimněme si, že tyto mobilní platby jsou povětšinou ještě jinou, novou cestou vedle existujícího „pécéčkového“ řešení: na PC platíte přes PayPal, na mobilu přes SMS.

 

Uživatelé vidí pouze několik řešení, žádné zatím není ideální, i nabídka a možnosti jsou omezené, a přemýšlejí, jak dál. Co nevidí, je válka, která zuří v podzemí. Tento byznys totiž je nesmírně, giganticky lukrativní – každá transakce znamená poplateček, malé „fíčko“ tomu, kdo ji tzv. zprocesuje.


I zlomek procenta znamená násoben miliardou velké peníze, dříve softwarová společnost se pak výsledně stává bankou, což jí dává ještě úplně nové možnosti „přivázat si“ zákazníky a těžit z nich na tisíc dalších způsobů. Stávající bankovní svět je ale nesmírně silný a bohatý, a bez boje se nevzdá.


Je to boj, který kreslí úplně nové válečné fronty: oproti tradičním soupeřům (např. Microsoft vs Apple vs Google) je tu najednou téměř-spojenectví Apple+Google(+Amazon+eBay atd.) versus bankovní svět. Myslím, že se můžeme těšit na pořádnou melu.

Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání