Hlavní kategorie: Homepage
03. 02. 2010 | Redakce Netshopper

E-mailový marketing: mají vaše newslettery relevanci?

S „masírováním“ svých zákazníků prostřednictvím e-mailu bojuje každý internetový obchodník. Jak často mám emailové newslettery posílat? Jak velké mohou být? Má tam být víc obrázků nebo textu? Mám nabízet slevy či novinky, na co se mám přesně zaměřovat? A proč se tolik mých zákazníků ze zasílání těchto e-mailů odhlašuje, když jsou přece tak zajímavé?

E-mailový marketing: mají vaše newslettery relevanci?

Soudný člověk dá odpověď na poslední otázku snadno, ale není nad to to mít potvrzeno černé na bílém. Průzkum společnosti CMO Council, který se dotazoval zákazníků na důvody odhlašování z těchto e-mailových newsletterů, dal poměrně jednoznačné odpovědi.

Newslettery: Proč se zákazníci odhlašují?

 

  • 46% zákazníků se odhlašuje, protože pro ně newslettery nejsou dostatečně relevantní
  • 23% říká, že jednoduše dostává příliš mnoho e-mailů a potřebuje jejich počet zredukovat
  • 16% se obává, že nepocházejí z důvěryhodného zdroje


V relevanci je skryta i odpověď na ostatní otázky. Nemusíte se bát posílat reklamní e-maily velké, plné obrázků či poměrně často (respektive – toto není hlavní problém), pokud ovšem ovládnete problém relevance. A to znamená, že e-mailový marketing musí být šitý na míru konkrétnímu zákazníkovi (nehezkým slovem customizovaný).

 

Připravte newslettery na míru!

 

Pokud neexistuje souvislost mezi obsahem reklamního e-mailu či newsletteru s tím, co si zákazník v daném e-shopu dříve koupil nebo o co má zájem, provozovatel e-shopu si koleduje nejen o vymazání tohoto e-mailu bez dalšího čtení, ale nejspíše i o odhlášení odběru tohoto newsletteru. A jistě utrpí i jeho pověst, neboť bude u tohoto zákazníka zařazen mezi „spammery“, tedy ty, kteří nás obtěžují nevyžádanými a irelevantními nabídkami.


Jak vytvořit na míru šitý e-mailový newsletter, je již jiný příběh, a dotkneme se jej jen stručně. Je potřeba:

 

  • - samozřejmě vycházet z toho, co u nás zákazník nakoupil, a mít sofistikovaný systém nalézání příbuzného nebo doplňkového zboží. (Koupil-li si tiskárnu, můžeme jej v e-mailu upozornit na slevy u toneru. Koupil-li si vlněné rukavice, můžeme jej upozornit na čepici v téže barvě od stejné značky. Koupil-li si knihu, upozorníme jej na další knihy od stejného spisovatele).
  • - Právě tak ale je vhodné analyzovat, jaká klíčová slova zákazník zadával, jaké kategorie a stránky zboží prohlížel, jaké zboží vložil do košíku, i když jej nakonec nekoupil.To je samozřejmě složitější proces, ale pomůže provozovateli se dostat daleko hlouběji zákazníkovi pod kůži.

Není potřeba dodávat, že pokud budeme schopni zasílat takovéto na míru šité e-maily, můžeme do nich bez nejmenších problémů vložit i další, pro zákazníka málo relevantní reklamní masáž. Pokud zákazníkovi dobře posloužíme (dáme mu informace, které jsou pro něj zajímavé), už snese i ty nezajímavé, aniž by se na nás zlobil.

Komentáře

Vložil: Kusi.skRozdeleni03. 02. 2010

Ja by som este dodal, ze je dolezite, ci je eshop s knihami, alebo s multimediami. Ak mate eshop s multimediami (hry, vseliake vychytavky, technika), tak mne sa viac osvedcil obrazkovy e-mail, naopak ak sa predavaju knihy, filmy a hudba, lepsi je obrazok spolu s textom. Ak su to domace potrebi, zase nieco ine, ake je to nabytok, zase nieco ine :) Skratka kustomizujte a nebojte sa experimentovat. Hlavne si zozente co najviac ludi, nech sa na e-mail pozru este pred tym, nes ho poslete zakaznikom a vnimajte, co sa nepaci im.
Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání