Hlavní kategorie: Homepage
01. 02. 2010 | Redakce Netshopper

E-shopy vs. kamenné obchody: kdo komu krade zákazníky?

Kamenné a internetové obchody vedou věčnou a nekončící polemiku. Kamenné obchody říkají, že zákazníci k nim přijdou, všechno si prohlídnou, osahají, doptají se a pak si to jdou koupit levněji na web. Internetoví prodejci říkají to samé, jen v obráceném gardu.

E-shopy vs. kamenné obchody: kdo komu krade zákazníky?

Výzkum společnosti iPerceptions se zeptal několika tisíc návštěvníků internetových obchodů, proč na weby e-shopů chodí. Odpovědi byly možná trochu překvapující: 

Proč lidé navštěvují e-shopy?

 

  • Dozvědět se informace - 38%
  • „To Shop“ - 22%
  • „To Buy“ - 17%
  • Pro podporu - 14%
  • Jiné důvody - 8%


Druhý a třetí nejčetnější důvod mohou našinci přijít trošku matoucí. „To Shop“ je něco jako „očumovat s případným úmyslem nakoupit“, zatímco „To Buy“ znamená jít koupit (jsme rozhodnuti co a kde, pouze provedeme nákup).

 

Zajímavých je nicméně i těch 8%, kteří uvádějí jiný důvod. Ale jaký to kromě uvedených ještě může být?

Nicméně, pokud druhý a třetí důvod sečteme (oba typy návštěvníků mají zájem nakoupit, jedni jdou najisto, další ještě zkoumají), je přece jen převaha těch, kteří nakupují nad těmi, kteří pouze vyzvídají, byť nepatrná: 39% vs 38%. Zdá se tedy, že v tomto věčném souboji mají pravdu obě strany – ostatně se toto lze dozvědět i u firem, které provozují jak kamenné, tak internetové obchody, a které celkem souhlasně říkají, že vidí směřování zákazníků „od kamene k webu“ právě tak jako „od webu ke kameni“ a pochopitelně si toto pochvalují, protože to pro jejich zákazníky znamená rozšíření možnosti nakupování.

Komentáře

Vložil: FilosofTo není tak úplně pravda01. 02. 2010

Vaše statistika pomíjí, kolik z těch, kteří jdou zjišťovat informace nakonec nakoupí v kamenném obchodě a nebo na webu. Případně jestli na tom stejném webu, nebo na jiném s lepší cenou. Takže srovnání 38x39% neříká nic.

Vložil: TBRozhodují emoce.04. 02. 2010

Myslím, že uvedený výzkum vystihuje věrohodně návštěvníky e-shopů. Podstatné je, kde návštěvník – potencionální zákazník nakoupí. V kamenné, nebo internetové prodejně? Určitě také záleží na nabízeném sortimentu zboží e-shopu. V případě zboží za tisíce nebo i desítky tisíc si zákazník vyhledává a porovnává zboží různých značek. Provede selekci. A to především na internetu a webech, kde má veškeré informace k dispozici v „plnotučném provedení“. Nemusí se zatím nikam vypravovat. Nemusí poslouchat třeba dotěrného prodejce, nebo ještě horší verzi neodborného výkladu a „domněnek“ slabé obsluhy prodejny. Tím nechci označit obsluhu kamenných prodejen za neschopnou. Nemusí hledat další prodejnu, aby načerpal další informace. A co potom? Přijdou na řadu emoce a ty rozhodnou kde nakoupí! Kdyby internetové prodejny kradly zákazníky kamenným, musela by být většina kamenných prodejen už zavřená. V opačném případě by internetový trh zamrzl jak letošní leden a lidé z ND by se nevěnovali vývoji a výrobě e-shopu.
Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání