Hlavní kategorie: Homepage
15. 02. 2010 | Redakce Netshopper

Internetová reklama klesá, ale roste

Tak jak je to? Obojí je pravda. V loňském roce, poprvé v historii, zaznamenaly celosvětově výdaje do internetové reklamy pokles v absolutních číslech. Ještě před několika měsíci byl přitom odhadován stále mírný vzrůst.

Internetová reklama klesá, ale roste

Přesto ale rovněž internetová reklama poroste: protože proti nepatrnému poklesu internetové reklamy bude daleko výraznější pokles všech ostatních forem, získá i letos (stejně jako v minulých a příštích letech) internetová reklama další díl z tržního koláče.

 

Internetová reklama roste i klesá

 

Na určujícím americkém trhu bude internet letos druhý s podílem 12,2% za vedoucími novinami (14,6%), a ještě i příští rok si deníky první místo udrží. Nicméně rok 2011 má být rokem zlomu, kdy se na tomto trhu ujme Internet vlády a s 13,4% předstihne noviny (13,0%). V dalších letech se predikuje další rozevírání nůžek ve prospěch Internetu. Zajímavé je, že televize si má dle prognóz držet stále zhruba stejný, jen málo kolísající podíl okolo 10% - a v porovnání s českým trhem je rovněž pozoruhodné, že televize nebyla nikdy největším reklamním médiem a v tržním podílu (tj. i absolutních tržbách) má být internetem předstižena už letos!


Internetová reklama – stejně jako ostatní formy – se ale mají v roce 2010 držet při zemi. Odhadovaný růst tržeb v internetové reklamě + 0,7% stále nevyváží pokles z letošního roku a nevrátí se tak ani na úroveň z roku 2008!). Teprve v dalších letech mají začít investice do interetové reklamy zase poměrně rychle růst, nicméně tyto předpovědi očekávají, že ekonomická krize je už skutečně za námi – což není zdaleka jisté.

Komentáře

Vložil: -OB-Pěkný nicneříkající článek15. 02. 2010

Pěkný nicneříkající článek s několika zásadními chybami. Určující a největší reklamní trh je nikoliv v USA, ale ve V. Británii …
Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání