Hlavní kategorie: Homepage
01. 04. 2009 | Redakce Netshopper

Jak jde e-obchodování Němcům?

Dobře jim jde! Ale na to se asi neptáte: následující článek přináší řadu zajímavých informací o tom, co se v Německu prodává nejvíc a co naopak málo, a vůbec jaké zvláštnosti naši velcí sousedé při nákupu na Internetu vykazují.

Zprávy z Ameriky nás zase tak moc nemusí zajímat, ale sousední Německo je jiné kafe – země nám blízká i podobná, a navíc pro spoustu českých e-obchodů zajímavá jako cíl možné expanze. A není málo českých obchodů, které již dnes počítají zákazníky z německy hovořících zemí na stovky nebo tisíce.

Dobře! (To je odpověď na otázku v titulku článku). E-komerce se za posledních pět let v Německu zdvoj a půl násobila, jak vypočítala agentura GfK, z 5,2 mld EUR v roce 2004 po 13,4 mld v roce 2008. Jednotlivé roky uvádí tabulka:

2004                                 €5,2 mld

2005                                 €7,4 mld

2006                                 €10,0 mld

2007                                 €10,9 mld

2008                                 €13,4 mld

Němců v loňském roce poprvé nakoupilo více než 30 miliónů (31,44 mil), a celkem utratili na Internetu za všechno možné 19,3 mld EUR – „klasická“ e-komerce, tj. nákup zboží, z toho činil více než dvě třetiny.

Asi nejvíce překvapivým může být údaj, za co Němci nejvíce na Internetu utrácejí. Bílá a černá technika jako u nás? Samá voda: je to odívání („Oblečení, textilie a obuv“), za které naši sousedi utratili na Internetu loni 4,6 miliardy EUR (+18% meziročně). Na druhém místě jsou „média“ (knihy, CD, DVD) s 1,94 mld EUR, ale s nepatrným meziročním poklesem, a až na třetím místě je elektronika (1,28 mld EUR, nepatrný meziroční nárůst).  Pro našince až nepochopitelný úspěch oblečení a obuvi je ovšem snadno vysvětlitelný: v Německu je stále nesmírně oblíbený katalogový prodej, přičemž ale zákazníci, kteří dostávají papírový katalog, již kvůli pohodlnosti provádějí objednávky přes Internet. Potrvrzuje to i další údaj: 73% všech nakupujících na Internetu říká, že jejich nákup na Internetu byl počat prolistováním papírového katalogu.  A poslední zajímavý údaj: tzv. „eBay powersellers“, čili maloobchodníci využívající k prodeji aukční síň eBay, se na celkové německé e-komerci podíleli hodnotou 2,08 miliardy EUR, ale je to silný pokles oproti roku předtím, kdy to bylo 2,50 mld.

Shrnutí pro českého obchodníka, který chce uspět v Německu? 1) Tiskněte a rozšiřujte papírový katalog, 2) Nebojte se prodávat oblečení a obuv, 3) Nezapomeňte využít potenciál německého eBay, stále patří k nejznámějším a nejvyužívanějším prodejním kanálům v zemi.

Zdroj: www.versandhandel.org

 

Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání