Hlavní kategorie: Homepage
20. 08. 2009 | Redakce Netshopper

Je na čase inzerovat v internetových sociálních sítích?

O Facebooku se píše pomalu více než o zbytku celého Internetu; růst jeho popularity je nekonečný. A protože marketér internetového obchodu nesmí vynechat žádnou příležitost, je na místě se ptát, zda je již ta správná doba s masivní inzercí (nebo jinou formou prezentace) v tzv. sociálních sítích.

Je na čase inzerovat v internetových sociálních sítích?

Ve světě si již tuto otázku zodpověděli: Facebook ročně spolyká přes 200 mil. dolarů v inzerci, a celkově jsou tržby všech sociálních sítí v anglicky hovořícím světě odhadovány na částku přesahující jednu miliardu dolarů. (Kupodivu v něm Facebook není jedničkou – tou je MySpace, starší sociální síť než Facebook, zejména v USA etablovanější). Částka je sice vysoká, ale přesto to jsou asi 2,5% z celkové částky investované v tomto regionu do internetové inzerce. Růst inzertních investic do sociálních sítí rovněž není závratný – letos je kvůli krizi odhadován maličký pokles, v dalších letech růst okolo 10%.

V českém prostředí zatím není zvykem investovat do sociálních sítí vůbec; na Facebooku se s českou inzercí nesetkáte, v dalších webech, které se dají (snad) za sociální sítě považovat, tedy Lidé.cz a Libimseti.cz, rovněž příliš mnoho inzerce nenalezneme – to je ale dáno jejich „specializací“ na seznamování mladých lidí. Facebook je daleko vyprofilovanější – uživatelé se na něj sdružují do skupin podle svých zájmů a tím pádem má inzerent daleko lepší možnosti při cílení.

Českým internetovým podnikatelům – a provozovatelům e-shopů zejména – bychom proto velmi doporučovali zahrnout možnosti inzerce na Facebooku do svého marketingového mixu; přinejmenším se s nimi velmi brzy seznámit a vyzkoušet si jejich účinky. A současně provést ještě jednu věc: vytvořit si vlastní firemní profil právě na Facebooku a naučit se se svými klienty komunikovat i s využitím této sítě. U Facebooku totiž stejně jako všude jinde platí, že důkladné poznání prostředí je pro jeho následné marketingové využití velice podstatné. Jak snadné je v prostředí Internetu se z neznalosti stát slonem v porcelánu a nadělat víc škody než užitku!

 

Komentáře

Vložil: rkhttp://owebu.bloger.cz/22. 09. 2009

na téma sociální sítě je toho dost
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání