Hlavní kategorie: Homepage
05. 09. 2009 | Redakce Netshopper

Kolik peněz nechávají čeští zákazníci u virtuálních pokladen?

Přinášíme výsledky jedinečného výzkumu z více než 5000 provedených nákupů na českém Internetu během prázdninových měsíců.

Kolik peněz nechávají čeští zákazníci u virtuálních pokladen?

Nakonec je to stejně všechno o penězích; velké množství nákupů ještě neznamená, že je provozovatel e-shopu spokojen, pokud jde o korunové položky. Ale nemylme se – český zákazník je štědrý, jak ukazuje náš průzkum z nákupů na českém Internetu konaný během prázdninových měsíců.

Průměrná hodnota nákupu činila 1468,9 Kč. Platí tedy, že domácí zákazníci většinou plní košíky tak, aby nákup přesáhl tisícovku – to bývá u některých eshopů pobídkou k bezplatnému poštovnému, ale i kdyby ne, znamená to pro zákazníka velmi často, že se mu nákup i s placeným poštovným vyplatí. (Obvyklá desetiprocentní sleva, proti tomu náklady na poštovné něco pod 100 Kč = výsledná úspora plus samozřejmě nesrovnatelné pohodlí při doručení nákupu až do domu). Naši teorii potvrzuje i další zajímavý fakt: zákazníci, kteří měli v košíku pouze jeden kus zboží, měli průměrnou výši nákupu za 1168 Kč, tedy nepříliš nižší, než je celková průměrná hodnota ze všech nákupů. Tam, kde byly v košíku 2 kusy zboží, byla pak hodnota kuriózně dokonce o něco nižší – 1129 Kč. Potvrzuje to i zkušenost obchodníků, kteří říkají, že zákazník si chce koupit jednu (zásadní) věc a pak to „doháže“ drobnostmi, aby se dostal přes tisícovku.

Pro dosažení vyšší částky je nutné vložit do košíku více kusů zboží; v průzkumu se tato hodnota vyšplhala na 2,78 položek na jeden nákup. (Pro zajímavost, nejvyšší „naměřený“ počet byl 53 a jednalo se o hudební nosiče, jeden kus v košíku mělo cca 40% zákazníků. Znamená to tedy, že průměrná hodnota jednoho kusu zboží v sledovaných obchodech činila 528,3 Kč.

Poznámka: průzkum byl prováděn u pěti významných českých internetových obchodech v průběhu měsíců července a srpna, s běžnými komoditními skupinami (knihy, hudba, kosmetika, hračky, oblečení). Na přání provozovatelů obchodů neuvádíme jejich názvy.

 

Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání