Hlavní kategorie: Homepage
07. 05. 2009 | Redakce Netshopper

Poštovné zdarma: jedna z nejúspěšnějších pobídek pro zákazníky, jaká vůbec může být

Zákazníci jej milují, e-obchodníci nenávidí... nebo ne? Řeč je o poštovném zdarma: o nabídce, která se neodmítá. Pro české e-obchodníky je to jeden z nástrojů, který používají v trhu, který je velmi konkurenční; na druhé straně ale poštovné zdarma znamená ukousnutí si z čisté marže zhruba o stokorunu na jedné zakázce.

Bohužel zatím nikdo v českých poměrech nespočítal – a ani se o to nepokusil – jak moc toto výsledný nákup ovlivňuje: kolik procent zákazníků by nenakoupilo, kdyby poštovné bylo zdarma, a naopak; jaký vliv by to mělo na celkový obrat i profit obchodu.

 

Jen částečnou odpověď dávají čísla z agentury ComScore: část křížovky vyluštili, tajenka je stále na vás. Zkoumali nákupy v předvánočním období, podíl zásilek s poštovným zdarma a celkovou hodnotu nákupu:

Týden končící

% Zásilek s poštovným zdarma

Průměrná hodnota jedné zásilky s poštovným zdarma

 

16. listopadu

36%

$93

 

23. listopadu

39%

$99

 

30. listopadu

42%

$120

 

7. prosince

40%

$133

 

14. prosince

38%

$104

 

 

I když je to jistě ovlivněno „vánočním šílenstvím“, ukazuje se, že se stoupajícím podílem zásilek zdarma rovněž stoupá hodnota těchto zásilek (aniž obchody měnily spodní hranici pro poštovné zdarma). Může nás překvapit, jak vysokého podílu zásilky zdarma dosahují (okolo 40%, tři z pěti); toto je podstatně vyšší číslo než na českém Internetu.

 

Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání