Hlavní kategorie: Homepage
24. 09. 2009 | Redakce Netshopper

Změna nákupního chování v krizi: soustředění na značky, nikoli však prémiové

S pozoruhodným výzkumem, jehož závěry jsou pro internetové prodejce velmi inspirující, přišla společnost Harris Interactive. Že ve zhoršené situaci lidé šetří, žádný objev není – ale na čem víc a na čem méně?

Změna nákupního chování v krizi: soustředění na značky, nikoli však prémiové

Firma zjistila, že v krizi lidé intuitivně sázejí na „jistotu“, a tu pro ně představují typické, „generické“ značky. Lidé přestávají experimentovat a hledat, a omezí nákupy u tzv. prémiových značek (tj. zboží, které je dražší a je považováno za „luxusní“ či obecně „lepší“), na druhé straně se ale nevrhají na to nejlevnější, neznačkové zboží – to je možná překvapivé zjištění. Neobracejí se tedy k šetření za každou cenu a k hledání té nejlevnější položky v seznamu zboží, jakou jsou schopni najít, ale hledají naopak zboží známých, ale „obyčejných“, ne luxusních značek.

Harris Interactive uvádí, že nejčastěji se lidé obracejí k obyčejným (generickým) značkovým produktům v oblasti potravin a zboží pro domácnost, v závěsu pak je zboží pro zdraví a osobní péči (kosmetika, drogerie).

Internetoví prodejci by se tedy v situaci, kdy cítí sníženou chuť zákazníků nakupovat, se soustředit na nabízení zboží obligátních a známých značek, které ale nejsou zákazníky vnímány jako značky prémiové či „předražené“. Luxus si lidé v krizi rádi odepřou, ale chtějí svoji jistotu – a tu představují prověřené a známé, byť trochu „obyčejné“ značky.

 

Komentáře

Vložil: David ŠpinarOdkaz na původní zdroj?26. 10. 2009

Myslím, že by bylo vhodné u podobných článků zcela výhradně čerpajících z nějakého primárního zdroje uvést odkaz na tento zdroj.

Vložil: Radek HojgrKrize = levne zbozi27. 10. 2009

Mam moznost porovnat v oblasti online prodeje nábytku. Začala krize - lidé kupují automaticky levný polský nábytek. Kvalitní masivní se posunul do ústranní. Asi záleží na sortimentu, ale v tomto případě nemůžu s článkem souhlasit.
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání