Hlavní kategorie: Homepage
10. 08. 2009 | Redakce Netshopper

Mobilní Internet? Místo něj raději nemobilní, ale vysokorychlostní

Nenechejte se zmámit propagandou, Internet přes mobily není ani příliš žádaný, ani příliš používaný.

Mobilní Internet? Místo něj raději nemobilní, ale vysokorychlostní

O tzv. mobilním Internetu, tj. Internetu přijímaného přes mobil jsme již před nedávnem psali s určitým despektem a radili jsme internetovým prodejcům se zaměřit spíše na jiné, důležitější všeci. Před několika dny to potvrdil i rozsáhlý průzkum prováděný respektovanou nadací Pew Internet and Life Project: zejména v krizi dávají uživatelé přednost investicím do vysokorychlostního připojení do svých domovů a naopak škrtají investice do tzv. mobilního Internetu. Pod tlakem zhoršujících se financí se na vysokorychlostním domácím Internetu rozhodlo šetřit 10%, ale na mobilních datech celých 48%. A naopak z těch, kteří své investice nemění nebo je naopak navyšují (ale těch bylo minimum), jich 69% investuje do vysokorychlostního připojení, ale jen 35% do mobilních dat.

Zatímco vysokorychlostní Internet byl na tom nejlépe a mobilní data nejhůře, mezi nimi se nalézaly pevné linky a placené televizní kanály. Autoři výzkumu to komentují následovně: vysokorychlostní Internet je lidmi brán jako věc, která se „musí mít“, protože je to mimo jiné nástroj k podnikání, získávání zaměstnání, hledání úspor při nákupech a podobně, zatímco u datového připojení přes mobil jde o službu, kterou je maximálně „příjemné mít“.

Co z toho vyplývá pro internetové obchodníky, je zřejmé: pokud se budete rozhodovat, zda (například) z nových funkcí dát přednost „tučným datům“, jako jsou například streamovaná videa s produkty, nebo optimalizaci svých obchodů pro mobily, jednoznačně volte to první. Mobilní Internet je sice hezká věc, ale jak tomu v praxi často bývá, toho, co je hezké, se obvykle nenajíme.

 

Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání