Hlavní kategorie: Homepage
11. 12. 2009 | Redakce Netshopper

Největší vánoční aktivity internetových prodejců? Jednoznačně sociální sítě

Čímpak se zabývají e-retaileři před vánocemi, kromě vyřizování stovek tisíc objednávek? Hledají na Internetu svoje přátele...

Největší vánoční aktivity internetových prodejců? Jednoznačně sociální sítě

 

Sdružení Shop.org se dotazovalo u několika set světových internetových prodejců, jaké obchodní a marketingové aktivity jsou u nich v letošní vánoční sezóně na největším vzestupu (případně poklesu), a zde jsou odpovědi:

Marketingové aktivity e-shopů - největší vzestup:

- sociální sítě Facebook a MySpace: 75%
- Twitter: 59%
- E-mailové oslovování zákazníků: 58%
- SEO (organické): 58%
- SEM (search engine marketing – placený): 48%
- afiliační a loyalty programy: 46%
- virální marketing: 41%
Sociální sítě tedy jsou hitem letošní sezóny, jak jsme psali již několikrát, a „evergreenem“ je e-mailový marketing. Zajímavé je se podívat, které vánoční aktivity tak v přízni nejsou:

Marketingové aktivity e-shopů - nejmenší vzestup:

- reklamy a partnerství s časopisy a novinami: 6,7%
- SMS reklamy na mobily: 13%
- videoreklama: 19%
- využívání nákupních portálů: 18%
- cenové porovnávací služby: 27%
Tištěná média se tedy skutečně zdají být „out“. Právě tak ale mají mizivou popularitu i SMSky; obchodníci si zřejmě uvědomili, že příliš obtěžují a že se málokdo odhodlá k přeťukávání adres z mobilu do počítače, či případně že prohlížení e-shopů přes mobil není zrovna to pravé.
Videoreklama zřejmě ještě nenašla svůj čas; nedá se říci, že je v nepřízni, jen je to příliš mladý reklamní formát. Zajímavá ale je i nízká popularita ve využívání nákupních portálů a porovnávačů cen. Nejsou čeští e-prodejci příliš zbláznění do podobných služeb u nás?
Na závěr pak služby, u kterých uvádí největší procento e-retailerů pokles. Protože tyto hodnoty jsou malé, je nutné je spíše vnímat tak, že se jedná o služby, které jsou určitým způsobem kontroverzní – zatímco je jedna část e-retailerů opouští, jiná (často i podstatně větší) je využívá stále více:

Největší poklesy (v závorce pak procento e-shopperů, které tyto služby nevyužívá vůbec):

- Search engine marketing (placený): -10% (3,3%)
- Využívání porovnávačů cen: -10,2% (18,6%)
- Plošná reklama na Internetu: -8,3% (20%)
- Reklamy v novinách a časopisech: -3,3% (56,7%)
- Reklamy přes SMS v mobilech: 0% (64%)
- Videoreklama 0% (57,4%)
- Nákupní portály 0% (48%)
Je vidět, že zatímco SEM (placený search engine marketing) si dovolí nevyužívat jen nepatrná část světových e-shopů, reklamu v tištěných médiích, mobilech či videoreklamu ignoruje více než polovina z nich. Nízké je i využívání nákupních portálů a rovněž soutěží porovnávačů cen se neúčastní každý pátý.

 

Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání