Hlavní kategorie: Homepage
21. 01. 2010 | Redakce Netshopper

Podáváte svým zákazníkům pomocnou lidskou ruku?

Internetoví prodejci jsou často fascinováni technologickými možnostmi: vše lze automatizovat, na všechny nemoci lze mít „FAQ“, nákupní rádce je vyhotoven v podobě roletek a zatržítek. Ušetří se na lidech, zákazník má dokonalý servis.

Podáváte svým zákazníkům pomocnou lidskou ruku?

Co je to ale dokonalý servis? Obchodníci se neptají zákazníků, zda se jim to tak líbí, až to za ně udělal průzkum společnosti Harris Interactive. Ten zjistil, že tři čtvrtiny zákazníků, kteří v uplynulém půlroce na Internetu nakoupili, by uvítali pomocnou ruku „živého“ člověka.  Z těch, kteří by tuto nápovědu uvítali, byl největší zájem o pomoc živého člověka  v následujících oblastech:

 

  • Nemovitosti (56%)
  • Automobily (54%)
  • Pojištění (51%)
  • Osobní počítače (42%)
  • Další hardware a software (39%)
  • Zařízení pro domácnost (35%)
  • Mobily (31%)

Pomoc zákazníkům: Lidem se nic nevyrovná?


Pomocná ruka je tak žádána nejen u velmi drahých nákupů (nemovitosti a automobily), ale i u zcela běžného zboží, jako jsou mobily a výpočetní technika. Navíc, jak dokázala studie, čtyři pětiny nakupujících tuto pomoc marně hledaly a polovina z nich uvádí, že to (samozřejmě negativně) ovlivnilo jejich postoj k nakupování na Internetu v budoucnosti.


Autoři studie dodávají, že „lidskou pomoc při nakupování nic nenahradí“ a mají jistě pravdu. Samozřejmě, že existuje mnoho zákazníků (technicky orientovaní, mladí, obvykle muži), kteří si bez problémů pohrají s automatem, ale právě tak je zde velmi mnoho zákazníků, kteří se při nákupním procesu zaseknou a bez lidské pomoci se nepohnou dál – není-li tato k dispozici, odcházejí z internetového obchodu ke konkurenci.

Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání