Hlavní kategorie: Homepage
12. 01. 2010 | Redakce Netshopper

Průzkum: Digitální hudba na Internetu. Už je správný čas?

Může se hudba prodávat primárně přes Internet? Odhlédněte od osobních preferencí, Netshopper přináší výsledky výzkumu mezi zákazníky. Jak získávají hudbu?

Průzkum: Digitální hudba na Internetu. Už je správný čas?

Je možné přes Internet prodávat digitální hudbu? Bohužel, zprávy z nejvyspělejšího trhu na světě tvrdí opak. I v zemi, kde je hudební „pirátství“ na nízké úrovni, v USA, se zatím pouze 19% digitální hudby (MP3 a jiné soubory) prodává přes placené služby. „Žebříček“ vypadá takto:


Průzkum: Jak uživatelé získávají digitální hudbu?

 

Stahování přes peer-to-peer sítě - 32%
Žádné získávání digitální hudby - 27%
MySpace - 22%
iTunes - 16%
Rhapsody - 3%


(Zdroj: Ipsos Media)


Lidé poslouchají digitální hudbu převážně zadarmo

 

Placený je jen prodej hudby přes iTunes a pak Rhapsody (další, málo znamená placená služba). Položka MySpace značí zcela legální stahování služby, ale bohužel bez placení – MySpace má rozsáhlou nabídku hudby placené reklamou. Třetina osob pak stále stahuje (nelegální je zde přitom nejen sdílení, ale i stahování).
Zajímavý je právě poměr MySpace: lidé sice z obav před legálním postihem opouštějí peer-to-peer sítě, ale přesouvají se právě tam, kde jde hudbu získat legálně, ale opět zdarma. Dotvrzuje to i další anketa od Ipsosu, kde na otázku „kam byste šli, kdyby peer-to-peer nebylo již možn používat?“ odpovídají: v 39% na MySpace, jen v 18% na iTunes, v 39% nikam.


Prodávaná digitální hudba tak má stále před sebou těžké časy – a což teprve u nás, kde je „pirátství“ daleko rozšířenější než v západních zemích, kde navíc stahování bez sdílení nelegální není a kde má většina uživatelů hluboko do kapsy.

Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání