Hlavní kategorie: Homepage
23. 12. 2009 | Redakce Netshopper

Průzkum: Lidé vybírají dárky přes Facebook

Letošní svátky konzumu jsou, stejně jako ty předtím, velkou příležitostí pro internetové obchody. Jak získat nakupující masy? Pomocí nápadů na dárky přes Facebook!

Průzkum: Lidé vybírají dárky přes Facebook

Internet byl vždy dobrý nejen k nákupům (vyhnete se frontám, nákup velkého množství dárků „v papučích“), ale také k hledání námětů a tipů na dárky. S nejrůznějšími dárkařskými servery se u nás i venku roztrhl pytel – připomněli bychom nedávno spuštěné Dárkoviny.cz – ale výzkumné agentury tvrdí, že letos poprvé do výběru dárků zasáhnou sociální sítě.

 

Nakupování podle Facebooku


Podle výzkumníků z firmy Yesmail.com (USA) bude letos téměř polovina (45%) těch, kteří nakupují na internetu vánoční dárky, hledat inspiraci a tipy od přátel v sociálních sítích, tj. zejména ve Facebooku, který je nejrozšířenější a k tomuto účelu také zřejmě nejvhodnější.  A téměř třetina (27%) hodlá prostřednictvím Facebooku přímo kupovat!


Nejčastější činnosti, které mají dle průzkumů lidé prostřednictvím sociálních sítí provádět (ohledně vánočního nakupování), jsou:


- Hledat všechny možnosti slev (kupóny, slevy, akce, diskontní prodejny), a to celkem z 60%
- Najít tipy a nápady na dárky (54%)
- Podívat se na seznamy přání (wish listy) svých přátel a příbuzných (52%)

Možnosti Facebooku u nás

 

V českém prostředí se zřejmě nejvíce uplatní druhý bod. Slevové nakupování na Internetu – tj. speciální weby věnující se slevám, poskytující kupóny, nabízející akce – u nás příliš nejsou nebo nepatří mezi význačné, spíše se dá říci, že jakousi slevu nabízejí všichni, takže v souhrnu to je jedno. Wish lists (seznamy dárků, jež si uživatelé přejí) jsou zatím úplně bílou vránou a myslím, že to je škoda (a také možná podnikatelský námět? Udělat něco takového není těžké).

 

Každopádně ale platí, že by čeští internetoví obchodníci měli zbystřit a vážně popřemýšlet o využití Facebooku; své stránky a fanoušky na něm má jen pár bílých vran, a přitom jde o jednu z nejlevnějších propagací na Internetu vůbec – je totiž zcela zdarma.

Komentáře

Vložil: TFacebook není zadarmo08. 01. 2010

Chtěl bych dát připomínku, že Facebook z ekonomického hlediska není zadarmo, protože se musí počítat čas strávený na údržbu stránek, což představuje náklad v podobě mzdy zaměstnance. A teprve potom se musí zjistit, zda ten vynaložený čas je efektivní...

Vložil: RedakceRE: Facebook není zadarmo15. 01. 2010

Máte pravdu, ale podle našeho názoru to je podstatně nižší náklad než jiné formy propagace. Je dosti časté, když na Facebooku jsou aktivní sami zaměstnanci formou "psaní na zeď", tj. spontánně a velmi rychle, je to takové přímé zpravodajství z firmy - zajímavý pohled, zákazníky hodně vítaný. Nemusí to tedy vůbec být nějaké oficiální "starání se" o stránky, plán, přidělený člověk, peníze atd. Naopak toto spontánní rozrůstání se facebookového života je jak nejlevnější, tak i nejúčinnější.
Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání