Hlavní kategorie: Homepage
28. 11. 2009 | Redakce Netshopper

Reklamní e-maily: (ne)překvapivě stále stejně účinné

Není to poprvé, když na Netshopperu nabádáme internetové obchodníky k intenzivnímu využívání e-mailových reklamních kampaní a vůbec mocné e-mailové komunikace s vašimi zákazníky s marketingovým využitím. Častou námitkou ale bývá (údajná) neustále klesající účinnost těchto kampaní – tvrdí se, že lidé zavalení spamem otevírají reklamní e-maily stále méně často a naopak je stále častěji bez čtení okamžitě mažou.

Reklamní e-maily: (ne)překvapivě stále stejně účinné

 

Výzkum firmy Epsilon, která rozesílá měsíčně miliardy (!) povolených reklamních e-mailů, ale tvrdí opak. Během posledních tří let totiž jak procento otevřených reklamních e-mailů, tak hodnota click-through rate (procento osob, které na tyto e-maily kliknou), je víceméně neměnná – kolísá okolo středních hodnot nepatrně nahoru a dolů.
Klíčové hodnoty jsou:
-         procento doručitelnosti reklamních e-mailů je okolo 94% (nejmenší naměřená kvartální hodnota byla 93,1%, nejvyšší 95,1%). Nedoručené e-maily jsou z důvodu neplatné vyplněné e-mailové adresy, zrušené nebo přeplněné e-mailové schránky, nefungujícího e-mailového serveru na příjmu atd.
-         procento otevření těchto e-mailů je okolo 20% (v kvartálech od 18,8 do 22,1%). Neotevřený e-mail ještě neznamená nepřečtený, či přinejmenším neshlédnutý v jednoduchém náhledu. Neotevřený znamená, že na něj uživatel neklikl, nezobrazil si jej celý v separátním okně či pohledu.
-         Procento kliknutí na některý z odkazů uvedených v doručeném reklamním e-mailu kolísá okolo 6% (v kvartálech od 5,8 po 7,2%).
E-mailové marketéry může překvapit nízké procento otevření. Je vidět, že lidé se v reklamních e-mailech dovedou zběžně orientovat již podle názvu, subjektu e-mailu a ty, které odmítají, mažou bez čtení – a takto činí u čtyřech e-mailů z pěti. Na druhé straně ale z těch, které otevřou, následně kliknou na více než třetinu z nich: to je naopak číslo vysoké. (U bannerových reklam bývá click-through rate průměrně v mnohokrát nižší hodnotě!).
E-mailový marketing tedy funguje a těší se neměnně dobrému zdraví.
Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání