Hlavní kategorie: Homepage
27. 03. 2013 | Redakce Netshopper

Reklamy v internetovém videu mají velmi slušnou click-rate

O click-rate (též CTR, click-through rate), tedy procentu lidí, kteří kliknou na interentový banner, se ve slušné společnosti zpravidla nemluví – hodnoty jsou tak nízké, že se inzerentům zdá, že prakticky nemá smysl bannery či jiné obrazové formáty k inzerci využívat.

Reklamy v internetovém videu mají velmi slušnou click-rate

 

Reklamní bannery standardního formátu mají tuto hodnotu okolo 0,1 %, tedy na banner klikne jeden návštěvník stránky z tisíce.

 

To ovšem není celá pohádka. U nízkého CTR bannerů je potřeba se ptát: co všechno započítáváte do návštěv, i ty „návštěvníky“, kteří přišli na stránku a okamžitě, po 2-3 vteřinách odešli? Ti tam asi nepatří.


A uvědomujete si dobře, že bannery mají svou silnou roli i jako médium podporující značku, tedy účinkují (právě tak jako reklama v časopisech nebo na billboardech) i když na ně neklikáte? Chytrý inzerent by měl využít toho, že bannery jsou „v nepřízni“ a prodávají se tudíž levně – levná inzertní plocha není nikdy k zahození.

 

Kdo však jde po CTR, měl by se poohlédnout po reklamě vkládané do videjí promítaných (streamovaných) na Internetu. Statistici ze společnosti MediaMind vypočetli průměrnou klikatelnost těchto druhů reklam a vyšla jim velmi vysoce – 2,84 % (u reklamy vkládané v režimu VAST), respektive 1,63% (u reklamy VPAID). VAST a VPAID jsou dnes dva nejpoužívanější, či přesněji jediné rozumné standardy u internetové videoreklamy.

 

Proč je CTR u videoreklam tak vysoká?

Faktorů je několik a vyhodnotíme je zřejmě snadno: video přitahuje pozornost diváka a reklamu v něm vloženou nelze přeskočit, je nutné ji „přetrpět“, videa jsou daleko častěji před okem diváka (bannery bývají často v těch částech stránky, které se vůbec nezobrazí), videa jsou stále poměrně novým fenoménem a nové jsou proto i reklamy v nich. Však i na bannerech byla v počátcích této formy reklamy pětiprocentní klikatelnost.


Komu tedy jde o CTR, a chce zapůsobit výraznou, viditelnou reklamou, pro toho jsou dnešní streamovaná videa – YouTube celosvětově nebo třeba Stream u nás – vhodná; musí ovšem počítat s tím, že za ně zaplatí výrazně více, ceny jsou řádově jiné než u bannerů.


Internetová reklama v USA dosahuje rekordních čísel a opět rychlého růstu – je po krizi?

Dle průzkumu eMarketeru dosáhnou tržby z internetové reklamy v USA 37 miliard dolarů, což je 16,6% nárůst proti předchozímu roku. Pro další rok se očekává rovněž dvojciferný růst okolo 14%. Zdá se tedy, že krize je pryč, Internet stále není nasycený a ještě nějakou dobu jej budou čekat doby velmi pěkného růstu.

 

Zajímavé je pak zejména, jak se tento trh koncentruje do několika málo rukou, jak málo prostoru zbývá pro drobné hráče. Google samotný obsazuje 41% celého internetového reklamního trhu (!), a když se sečte první čtverka, tedy Google, Yahoo, Microsoft a Facebook, máme tu hráče, kteří společně obsluhují dvě třetiny trhu. Giganti navíc posilujíGoogle má letos růst o 20%, tedy předroste trh, jeho podíl se opět zvětší. Růst má však Microsoft a Facebook, Yahoo mírně klesá.

 

Spektrum reklamních formátů se pozvolna mění, ale hlavní hráči jsou schopní si vše pohlídat.

Vyhledávání (kontextová reklama) je stále lídrem a stále roste; nyní má něco přes polovinu všech reklamních peněz v Internetu, za čtyři roky má být těsně pod polovinou. Nejrychleji roste samozřejmě video, které se má za čtyři roky zhruba ztrojnásobit na 8 miliard dolarů (tedy asi na pětinu všech inzertních peněz), ale kromě už dnes bezvýznamných formátů, jako je mobilní messaging nebo reklama v e-mailu rostou pomalu i všechny další důležité formáty: rich media, sponzorství i bannery, které jsou a i v budoucnu budou druhé nejsilnější.

 

Americký trh sice je odlišný od českého, směr vývoje však naznačuje, tak jako prakticky ve všem v minulosti. Koncentrace „moci“ do rukou úzké skupiny hráčů, přičemž na stovky těch drobnějších zbývá už jen dobře ohlodaná kost, sice není příliš příznivá zpráva, ale asi se s něčím takovým musíme smířit.


Supersilný hráč si vytváří „impérium“ s gigantickou návštěvností, je schopen vyvíjet, dobře obchodovat, inzerovat a kupovat další hráče, aby impérium rostlo.


V důsledku je pak dle zásady „silní obchodují se silnými“ schopen vyhovět největším inzerentům, protože má obrovský zásah do všech cílových skupin, které inzerent potřebuje. I na českém inzertním trhu tak bohužel dojde k situaci, kdy buď budete patřit mezi tři-čtyři lídry, a pak se vám bude dařit velmi dobře, nebo mezi ně patřit nebudete a pak budete na hranici vyhynutí.

Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání