Hlavní kategorie: Homepage
06. 03. 2013 | Redakce Netshopper

Tři čtvrtě uživatelů chytrého telefonu chtějí nový: to je ráj

Jak vypadá ráj pro výrobce a obchodníky? Takový, když zákazníkům nabídnete hezké drahé zboží, které si kupují po stamiliónech… a už se těší na novou verzi stejného přístroje, kterou chtějí koupit okamžitě, jakmile vyjde na trh.

Tři čtvrtě uživatelů chytrého telefonu chtějí nový: to je ráj

 

Takhle to vypadá u mobilních telefonů – už myslím ani není potřeba říkat „smartphonů“, protože jiné než tzv. chytré mobily či dotykáče se dnes neprodávají, tlačítkům odzvonilo definitivně. Sotva jsme se jimi vybavili, chceme nové.


Dle studie Mashable si chce 73% amerických zákazníků, kteří vlastní (chytrý)mobil, pořídit nový (chytrý) mobil do šesti měsíců.


Řekli byste si – samozřejmě iOvce, které musejí mít za každou cenu nejnovější iPhone, jinak by se cítili méněcenní. Nikoli: poměr značek, po kterých uživatelé touží, kopíruje zhruba jejich podíly na trhu. 40% uživatelů chce Android, 23% iPhone, zbyteček do 73% připadá na Blackberry a Windows. Ano, je pravdou, že uživatelé iPhonu touží po novém modelu o kousek víc než uživatelé mobilů s Androidem, ale rozdíl je malý.

 

Zajímavé je, že ačkoli dnes smartphone vlastní jen asi polovina uživatelů mobilu, po nákupu nového touží daleko více ti, kteří už jeden mají, v poměru, který je uveden výše, tedy asi 3:1.


Projevuje se zde velmi viditelně rozdělení trhu na konzervativní zákazníky a na ty, kteří chtějí „jít s dobou“, které zlákaly nové technologie. Pro konzervativního zákazníka je mobil jen tupou krabičkou na telefonování a nic víc po něm nechtějí, nic víc nepotřebují. To není žádný „špatný“ postoj, mohou to být klidně velmi intenzivní uživatelé tabletů nebo osobních počítačů, ale prostě netouží rejdit prstem po displeji mobilu, stačí jim to co je. A druhá polovina, která si už dotykáč koupila, si jej zamilovala, ale současně si uvědomuje, že jsou to ještě poměrně rané produkty a chtějí si koupit nové a lepší.

 

Průzkumy každopádně očekávají postupný růst tržního podílu smartphonů, v souvislosti s přirozenou obměnou – i relativně konzervativní zákazníci si totiž koupí nový smartphone, když se ten starý tlačítkový bude pomalu fyzicky odebírat na věčnost. Z dnešních cca 56% populace má tržní podíl smartphonů vzrůst na 74% - počítáme, že podobná procenta budou platit i pro Evropu a naši zemi.

 

Z pohledu provozovatelů eshopů tak růst tržního podílu smartphonů a zejména intenzita práce s nimi (ta je důležitá než jejich pouhé vlastnění, které nic neznamená) znamená závěr, který prezentujeme vcelku opakovaně: nutnost vytvořit alespoň kvalitní mobilní verzi eshopu – to už dnes není nic obtížného a standardní platformy pro tvorbu eshopu to obvykle umožňují už v základu, tedy bez příplatku – a v případě, že to finance i kreativita vývojářů dovolí, zkusit vytvořit i specializovanou mobilní appku.

Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání