Hlavní kategorie: Homepage
19. 01. 2010 | Redakce Netshopper

Virtuální zboží: na internetu se protočí miliardy!

Pojem „virtuální“ postavený vedle „peníze“ nebo „zboží“ vypadá skoro jako neslušné slovní spojení. Jenomže během pěti let má objem těchto skutečně-neskutečných peněz vzrůst na desateronásobek!

Virtuální zboží: na internetu se protočí miliardy!

Co to je vůbec virtuální zboží, ve kterém se má během čtyř let otočit přes 6 miliardy dolarů (?!). Vaše podezření je správné – jsou to věci, které neexistují v hmotném světě, pouze na Internetu, jako například vybavení pro vaše avatary v nejrůznějších hrách či virtuální (hmotně neexistující) předměty, které si posíláte v sociálních sítích.

 

Virtuální zboží má svou cenu

 

Pokud se ale nyní domníváte, že jde pouze o hlouposti pro počítačové hráče, čtěte dál: virtuální zboží dnes využívají velmi často značkové firmy k tomu, aby u uživatelů Internetu (tj. her, soc. sítí atd.) vytvořili zájem o skutečné zboží, aby na ně upozornili. Zatímco zboží a předměty jsou virtuální, ony peníze – zmiňovaných 6 miliard dolarů – jsou skutečné.


Výzkumná skupina Piper Jaffray tvrdí, že zatímco v roce 2008 se za virtuální zboží utržilo 1,3 mld USD reálných peněz, vloni to má být 2,2 mld a tento rok má následovat opět vzestup i o polovinu. Zatímco vzestup financí získávaných z virtuálního zboží na online hrách (např. World of Warcraft, Entropia Universe a podobné) stoupá jen nepatrně, prudce rostou naopak „tržby“ odvozené od sociálních sítí – zdá se, že provozovatelé těchto sítí a aplikací v nich nalezli způsoby, jak konečně na sociálních sítích rozumně vydělávat.

 

Reálné peníze z virtuálního zboží


Jak už Netshopper uváděl několikrát, sociální sítě jsou stále „pole neorané“ pro marketing, a tyto výzkumy ukazují, jak zajímavé může být využití sociálních sítí – zřejmě u nás v menší míře i online her, ale i zde se fantazii meze nekladou - právě pro internetové obchody.

 

Redakce Netshopperu soudí, že v marketingu internetových obchodů budou právě lídři trhu nuceni pod tlakem konkurence využívat stále inovativnější metody k prosazení; samozřejmě kvalitní SEO/SEM byl, je a bude povinností, ale toto jsou víceméně schopny se časem naučit všechny slušné internetové obchody. Inovativní marketingové metody, které už nyní neoslovují zdaleka jenom nějakou okrajovou skupinu uživatelů Internetu (odhaduje se, že počet uživatelů Facebooků z ČR se už blíží 2 miliónům) umožní lídrům trhu udržet si náskok před dotírajícími konkurenty.

Související články
Nejčtenější články
Analýza
Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Výzkum Netshopperu: Jaké jsou měsíční výkyvy v obratech e-shopů?

Vánoční sezóna je prodejním vrcholem nejen pro e-shopy – to je notoricky známá pravda. Kolik ale činí vánoční vzestup prodejů, projevuje se již v listopadu nebo jen v prosinci?

Reklamní sdělení

Vánoční dárky opravdu pro každého: originální dárky i levné dárky pro rodinu i přátele. Nudíte se? Pak si nechejte darovat pod stromeček adrenalinové dárky!

Jste živnostník nebo drobný podnikatel? Založte si na Krámky.cz zdarma vlastní internetových obchod.

FastCentrik - Velký e-shop za malé peníze a do 24 hodin! Včetně bezplatného rozšiřování funkčností a vlastního vzhledu.

ShopCentrik - Internetový obchod B2C, B2B - pro velké hráče, na míru a s napojením na ekonomické systémy.

Ekonomický systém Altus Vario a e-shop? - plně automatizované propojení e-shopu a ekonomického systému šetří provozní režie a zabraňuje vzniku chyb.

SEO, PPC, PR, soutěže, zpětné odkazy – ACOMWARE - Váš konzultant pro internetové podnikání